Start nieuwe groepscursus

Gezonde voeding en afvallen

september/oktober (datum nader te bepalen)

Voor meer info, klik hier

 

Gezond afvallen en op gewicht blijven, zodat

 

je je fitter voelt

je makkelijker beweegt

je een kleinere kledingmaat aan kunt

je minder kans op ziekte hebt

Ga samen met mij hiermee aan de slag!

 

Ik adviseer en begeleid je naar een gezond eet- en beweegpatroon,

waarmee je afvalt en een gezond(er) gewicht bereikt.

Dit eet- en beweegpatroon kun je blijven volgen, ook na mijn begeleiding.

Waar we mee aan de slag gaan is geen dieet,

maar een aanpassing van je eet- en beweeggewoontes.

Je leert zelf gezonde keuzes maken en een balans vinden tussen gezonde en minder gezonde producten.

Ook kun je aan de slag met gedachtes rondom eten en emotie eten.

Gezond eetpatroon

Voor een gezond eetpatroon, waarmee je afvalt en op gewicht blijft, gebruik ik de Richtlijnen Goede Voeding en de Schijf van Vijf. Wat hierin staat is wetenschappelijk bewezen goed voor je. Hiermee valt nog veel te kiezen en ook is er ruimte voor af en toe iets minder gezonds. Ik adviseer dus geen diëten, maaltijdvervangers, shakes, superfoods of voedingssupplementen, maar wel gewoon gezond eten uit de supermarkt.

Hoe sta je ervoor met je gewicht?

 

Als je wilt weten hoe je ervoor staat met je gewicht, dan kun je kijken naar de BMI (Body Mass Index).

Bij de BMI kijk je naar de verhouding tussen je lengte en je gewicht. Zo bereken je dit:

BMI = gewicht (kg): lengte(m): lengte (m).

Bijvoorbeeld: weeg je 78 kg bij een lengte van 1,68?

Dan is je BMI 78: 1,68 : 1,68= 27,6

Kijk hieronder om te zien wat je BMI betekent:

(geldt voor mannen en vrouwen van 18 tot 70 jaar)

BMI onder de 18,5

Je hebt ondergewicht. Advies: probeer niet verder af te vallen, je kunt beter op een gezonde manier wat aankomen.

BMI tussen de 18,5 en 25

Je hebt een gezond gewicht. Advies: probeer het zo te houden door gezond te eten en genoeg te bewegen.

BMI tussen de 25 en 30

Je hebt overgewicht. Advies: probeer af te vallen door gezond te eten en genoeg te bewegen.

BMI boven de 30

Je hebt ernstig overgewicht. Het is heel goed voor je  gezondheid om af te vallen. Heb je ook een hoge bloeddruk, hoog cholesterol of diabetes, overleg dan met je huisarts wie je het beste kan helpen. 

Advies & begeleiding

Welke BMI je ook hebt, in veel gevallen* kun je bij mij terecht voor advies en begeleiding bij afvallen en een gezond(er) eet- en beweegpatroon. Dit houdt in een op maat gemaakt gezond voedings- en beweegadvies en ondersteuning bij het aanleren van nieuwe gewoontes. Je kunt kiezen tussen persoonlijk advies en een groepscursus in een klein groepje.

* Een uitzondering geldt voor mensen die om medische redenen aangepaste voeding nodig hebben, omdat ze een aandoening hebben die met voeding heeft te maken, zoals hoge bloeddruk, hoog cholesterol of diabetes. Voor deze mensen is de diëtist de juiste persoon voor advies en begeleiding. Bij twijfel vraag ik je om te overleggen met je huisarts.

 

 

Herken je dit?

 

Je wilt wel graag wat gewicht kwijt, maar:

je hebt al van alles geprobeerd

je wilt geen dieet, want dat houd je niet vol

je weet niet waar je moet beginnen

je vindt alles zo lekker

 

Bij mij krijg je geen dieet en geen verbod

op bepaalde voedingsmiddelen.

Wat je wel krijgt is

duidelijkheid over wat goed voor je is

en hoe je ongezondere producten

kunt inpassen in je eetpatroon.

Heb je last van emotie eten en/of

allerlei belemmerende gedachtes rondom eten,

dan kun je ook daar mee aan de slag.

 

Reacties van andere mensen:

Omdat ik de laatste jaren steeds weer een aantal kilo’s aankwam en het zelf niet lukte om blijvend af te vallen wilde ik graag begeleiding en advies. En ik had de bekende stok achter de deur nodig!  

Ik at al best heel gezond met goede keuzes. Maar toch door net wat extra tips en een goed dagmenu van Andrea, waarin ik zelf ook gezonde keuzes kan maken, kan ik het zelf goed in de praktijk toepassen. In 10 weken ben ik bijna 6 kg afgevallen. Ik ben heel blij dat ik deze stap gezet heb.  

Ik zou Andrea zeker aanraden, de adviezen die zij geeft zijn goed toe te passen in de praktijk, geen ingewikkelde menu’s, maar gezond eten uit de Schijf van Vijf. 

Daarnaast is ze enthousiast, kundig, ze weet je goed te motiveren en denkt goed met je mee. 

Jeanet Brakert, medisch secretaresse (40 jaar)

Fikse overgewicht had ik niet, maar graag wilde ik wel enkele kg afvallen en dit lukte mij maar niet. Niet heel actief geprobeerd, maar ik leefde wel heel bewust en gezond, tenminste dat dacht ik….

Andrea brengt alle informatie op een heel positieve manier en daardoor voelt het heel vrijblijvend en komt het niet dwingend over. Ook legt ze de nadruk op voeding die juist wel mag en dat zelfs enkele keren per week minder gezonde voeding gewoon een optie is. Deze positieve manier van brengen maakt het minder eten en bewust eten heel goed te doen! En daarmee een vermindering van 77 kg naar 68 kg binnen 12 weken!

Verder maakt Andrea je heel bewust van je leefstijl qua voeding, maar ook qua beweging. Deze combinatie geeft een heel allround aanpak wanneer je bewuster en gezonder wilt gaan leven, maar ook wanneer je zou willen afvallen. De vriendelijke manier van brengen op het juiste moment en je positief stimuleren op de juiste manier voelt Andrea heel goed aan!

Judith Toeters, huid- en oedeemtherapeut (34 jaar)

Mijn probleem was dat ik ongemerkt toch teveel was gegroeid en ik graag wat gewicht kwijt wilde, hiervoor was ik echt iemand nodig die mij hierin kon begeleiden en mij kon coachen, omdat dit mij alleen niet ging lukken.

Andrea nam echt de tijd voor mij en keek heel serieus naar mijn voedingspatroon. Ze kon hierop bijsturen met haar kennis en het resultaat van haar begeleiding is vooral bewustwording. Ik doe nu toch anders boodschappen en probeer wat bewuster te eten. Ook heb ik nu meer idee van gezonde voeding en verder slik ik nu keurig elke dag een vitamine D tablet (aangeraden voor vrouwen vanaf 50 jaar, AK).

Ik raad Andrea aan, omdat ze heel serieus haar werk doet en een zeer enthousiaste coach is, die veel tips geeft zodat je deze makkelijk kan toepassen in je dagelijkse leven.

Dankzij haar heb ik mijn doelstelling behaald en ben ik erg blij met het resultaat. Ook omdat ik nu geleerd heb dat het gewoon kan als je maar goed je best doet.

Gerjanne Journee, verpleegkundige (50 jaar)

Klik hier om meer reacties te lezen

Waar gaan we mee aan de slag?

 

Als we samen aan de slag gaan, gaan we onder andere in op de volgende vragen:

 

Hoe vervang je ongezonde producten door gezonde?

Hoe kun je slimmer boodschappen doen?

Waaruit bestaat een gezonde maaltijd?

Hoe kun je meer bewegen?

Hoe kun je beter omgaan met allerlei verleidingen?

Wil je graag meer informatie of een gratis en vrijblijvende afspraak maken?

Vul hiernaast je gegevens in, dan krijg je zo snel mogelijk bericht terug. Bellen of appen mag ook, mijn telefoonnummer is 06 – 30047270.

10 + 14 =

Volg mij:

Contactgegevens

Andrea Kleinjan Voeding & Gewicht

Nieuwstraat 52a 7687BC Daarlerveen

E-mail: voeding@andreakleinjan.nl

Telefoon: 06-30047270

KvK-nr: 84103957